קבלת החלטות ופתרון בעיות של 'המנהלים של המחר'

ישנו עיכוב באספקת המוצרים ללקוח בחו"ל והלקוח מאוד כעוס.
"זו כבר הפעם השלישית בשבועיים האחרונים שזה קורה. יש בעיה בתוך המערכת שלנו. אני מבקש שתכנס את כל חברי ההנהלה לפגישה דחופה בנושא. אנחנו חייבים להבין מה במערכת שלנו עובד לא נכון"- ביקש ממנו המנכ"ל.
זו דוגמא מצוינת לדרך בה מנהלים בכירים מתמודדים עם בעיות ומקבלים החלטות.
בוחנים את הנושא כמה צעדים אחורה וכך מנתחים נתח את הבעיה מהשורש שלה ולא פותרים רק את הסימפטום ("כיבוי שריפות"). נכון שעדיין יצטרך המנכ"ל לשוחח עם אותו לקוח כעוס ולנסות לפתור נקודתית את הבעיה שנוצרה אך הדרך שבה הוא בחר לפתור אותה תבטיח את מניעת הבעיה בעתיד: גם אם לא ב- 100%- היא תצמצם אותה כמעט לאפס.
בדרך שהמנכ"ל החליט לפעול הוא מרוויח כמה דברים:
האחד- הוא מכנס את כל חברי ההנהלה מתוך הבנה שלעבודת הממשקים בהרמוניה יש השפעה מכרעת על הצלחת החברה לתפקד במיטבה בכל ההיבטים.
השני- בדרך זו הוא מוודא שאף תחום/מישור לא מתפספס, כלומר, הוא יכול לבחון ולהקיף את כל הרבדים והתחומים הפעילים בחברה בניתוח הבעיה והכשלים – מה חלקו ומהי תרומתו של כל אחד מהם לתהליך וכיצד הם מתבצעים בפועל.
השלישי- בדרך זו הוא מאפשר לנהל סיעור מוחות מפרה בין כל חברי ההנהלה. דבר זה יכול לתרום במיוחד אם נקודת המוצא היא שלא באים לחפש אשמים אלא פשוט לרדת לשורש הבעיה. לעיתים מתגלות מורכבויות בתהליך העבודה עצמו שאינן קשורות לאשם של אף אחד אלא מצריכות פתרון יצירתי, שיכול להתקבל רק בסביבה המאפשרת חילופי דעות חופשיים, ללא "צייד מכשפות".
מנכ"ל שמבין שלא רק שכל הידע לא נמצא אצלו, אלא מאמין בשיתוף המנהלים הכפופים לו כך שיוכלו לסייע לו ברעיונות, בניתוח הבעיה, בחשיבה ובראייה מערכתית תורם מאוד לעבודה הרמונית בתוך צוות המנהלים שלו ומעצים אותם. גם אם הוא זה שמקבל בסופו של דבר את ההחלטה כיצד נכון לפעול- היא מסתמכת על שיתוף הפעולה בין המנהלים ומשדרת להם שהוא מעריך אותם.
כשהתעניינתי בשלב מאוחר יותר מה היתה הבעיה הסתבר שהיה שילוב של בעייה כל שהיא במערכות המיחשוב של החברה שלא היתה מתואמת מול הרכש ומול שרשרת האספקה. הפתרון הצריך השקעה כספית מסוימת באותה מערכת מיחשוב וכן שינוי שיטת עבודה מסוימת בשרשרת האספקה אך לאחר שתהליכים אלו נבנו והוטמעו בחברה אספקת המשלוחים חזרה להתנהל כסדרה.
לכן, כשאנו מגייסים מנהלים בכירים לארגון, חשוב, בין היתר, לעמוד על יכולות הניתוח והראייה המערכתית שלהם אך לא פחות חשוב מזה גם על הדרך בה הם מנהלים את הכפופים להם.

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

articles_heb