האסטרטגיה העסקית של הארגון כמפתח להצלחה בתהליכי השמת בכירים

בשנתיים האחרונות פנו אלי 3 ארגונים שונים בבקשה לגיוס בעלי תפקידים בכירים לאחר שזמן קצר קודם לכן גויס אדם למערכת אך נפלט ממנה תוך 4-5 חודשים בשל חוסר התאמה.
לאחר שניתחתי את הנושא עם מנכ"לי ויושבי הראש של אותן חברות (תלוי באיזה בעל תפקיד היה מדובר בכל ארגון) הסתבר שהפער נבע בעיקר מחוסר התאמתם של אותם אנשים ספציפיים לאסטרטגיה העסקית של הארגון. הם היו מוכשרים- כל אחד בתחומו אך הם לא הצליחו להפנות את משאביהם ואת כישוריהם אלו לאסטרטגיה הספציפית שהוביל הארגון.
באחד המקרים למשל, הארגון הציב לעצמו שתוך 3 שנים הוא יהיה המוביל על פני מתחריו במגזר הציבורי, כלומר, האסטרטגיה היתה להגדיל את נתח השוק בקרב לקוחות המגזר הציבורי לכדי נתח השוק הגדול ביותר אל מול המתחרים. היו לכך סיבות, כמובן, אך לא נרחיב עליהן כאן.
הבעייה היתה שסמנכ"ל המכירות שהגיע היה בחור שהיה זקוק לתוצאות בטווח קצר יחסית ואילו מול המגזר הציבורי ישנם תהליכים שיכולים להמשך אפילו שנה, בשל המכרזים הנדרשים בתחום. לאותו בחור לא היה אורך רוח וסובלנות לתהליכים ממושכים ולכן הוא הביא מכירות מהמגזר העסקי, לשם הוא נמשך באופן טבעי, בשל התהליכים הקצרים יחסית.
זה ודאי לא היה רע לארגון שנכנסו מכירות מהמגזר העסקי אלא שהוא לא פעל בכיוון האסטרטגיה העסקית של הארגון ולכן נתח השוק הזה נשאר 'תקוע'. בסופו של דבר, הוא לא "סיפק את הסחורה" הספציפית אותה רצה הארגון ולכן, על אף שהיה בחור חיובי ומוכשר הוא נאלץ לעזוב את הארגון לאחר זמן לא רב בתפקיד.
לא סתם אומרים בעולם הגיוס וההשמה שאותו אדם יכול להצליח מאוד בארגון אחד ולהכשל "בגדול" באותו תפקיד בדיוק רק בארגון אחר. לפרמטרים הארגוניים והעסקיים ישנה חשיבות רבה בהתאמה בין אדם לתפקיד מסוים.
זו גם הסיבה שתפקידם של הרבה מאוד מנהלי משאבי אנוש בשנים האחרונות הפך ל- "Buisness partner". הם לא יכולים לבצע את תפקידם בהצלחה המירבית בלי להיות שותפים עסקיים לאסטרטגיה של החברה.
אגב, אחת הבעיות לעיתים, בהשמת בכירים היא שלארגון אין אסטרטגיה והוא פשוט מתנהל. הטקטיקה והיום-יום מכתיבים את דרך ניהולו.
במאה ה- 21 ארגונים כאלה לא יכולים לשרוד לאורך זמן ודווקא הם, יותר מאחרים, זקוקים ל'מנהלים של המחר'.
אז אם אתם מגייסים מנהלים בכירים לארגונכם נסו גם אתם להסתכל- לא רק על הגדרת התפקיד היומיומית אלא על הגדרת הציפיות והמטרות של אותו בעל תפקיד בהקשר לאסטרטגיה העסקית של הארגון. אין לי ספק שזה מפתח חשוב להצלחת התהליך.

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

articles_heb